Welke cardio sport is het beste voor vetverbranding?

Must Try

Gezond aan de lijn? Ga dan nu voor een goede work-out die de vetverbranding stimuleert. Joggen en hardlopen zijn voorbeelden van gezonde sporten om veel buikvet kwijt te raken. Tevens stimuleren deze sporten de bloedsomloop. Het is van belang meer calorie├źn te verbranden tijdens een cardio sport dan dat er binnenkomt via voeding. Tevens zorgt cardio sport ervoor dat de insulinepijl in het lichaam meer in balans is. Bij het eten van suiker en koolhydraten schiet deze pijl omhoog. Sporten verbeterd de kwaliteit van de lichaamscellen en verlaagt de bloeddruk. Ook zorgt cardio sport voor een betere conditie. Bij hardlopen en joggen verbrand je vet als je vooral heuvels oploopt zodat je benen meer kracht moeten zetten. Het is de bedoeling dat je dan wat langzamer gaat en meer kracht zet. Je kunt dus prima jouw cardio work-out combineren met een intensiever level om vet te verbranden.

De beste methode om met cardio vet te verbranden

Een goede leuke en goed vol te houden cardio work-out is de crosstrainer. Deze kun je zo instellen dat je er ook vet mee kunt verbranden. Op dit apparaat beweeg je zowel je armen, benen als buik en is daarom ideaal omdat vele spiergroepen worden aangepakt. Op de vetverbrandingsmodus trap je zwaarder en ga je langzamer dan op de snelle cardio stand die je meestal als warming up gebruikt, en waarbij je hartslag omhoog gaat. Ook kun je goed met intervallen vet verbranden op dit apparaat. Nadat je een goede intensieve warming up hebt gehad kun je het apparaat in een medium stand gebruiken en langzamer bewegen. Gebruik vooral de krachtmodus. Door het zetten van kracht worden beenspieren aangesproken en verbrand je vet. Ga voor minstens 20 minuten en wissel lichte en zwaardere intervallen van 3-5 minuten af.

Roeimachine, hometrainer en loopband als cardio voor vetverbranding

Doordat het hele lichaam in beweging komt met “roeien” is de roeimachine ook een van de beste methoden om vet aan te pakken. Hier worden beenspieren en armspieren stevig aangepakt. Door te roeien met intervallen wordt vet verbrand. Ga vooral voor lange slagen waarbij je veel kracht zet tijdens intervallen met 5 minuten. Wissel dan weer af met minder kracht. Zo worden armspieren en beenspieren geprikkeld. De loopband kun je op krachtstand zetten door een hellingshoek in te stellen. Deze kan op diverse hellingshoeken worden ingesteld zodat het lijkt alsof je een heuvel oploopt. Op 2% instellen en een langzamer looptempo zorgt voor het verbranden van vetcellen. Op de home trainer kun je dagelijks een half uur intervallen doen. Zorg voor sprintjes van 30 seconden in een lichte stand en wissel na 30 seconden weer 30 seconden naar een zwaardere trapstand.

- Advertisement -spot_img

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

- Advertisement -spot_img

Latest Recipes

- Advertisement -spot_img

More Recipes Like This

- Advertisement -spot_img